FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Zmiany, zmiany, zmiany ...
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Midlandy Strona Główna » RPG » Zmiany, zmiany, zmiany ...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wodzu
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wszawa Dolina

 Post Wysłany: Pon 9:14, 03 Lip 2006    Temat postu: Zmiany, zmiany, zmiany ...

Wysłałem wszystkim graczom emila z propozycjami zmian do przedyskutowania z prośbą o ustosunkowanie się. Z ośmiu osób odpowiedziały tylko dwie tj Ssivy i Domino. Nie wiem czy emile nie doszły czy coś innego było powodem, w każdym razie zamieszczam kopię tutaj. Dyskusja jest otwarta i każdy może zgłaszać swe uwagi. W sumie każdy POWINIEN zgłosić jakieś uwagi, inaczej wprowadzę zmiany bez konsultacji i nie będzie, że nie informowałem.

Cytat:
Uwaga gracze!

Nadaje do was wasz Mistrz Gry (czyli ja) w ważnej sprawie. Otóż dużo sobie ostatnio siedziałem. A jak człowiek siedzi to i czasem nawet coś sobie pomyśli. No i ja zacząłem myśleć. A konkretnie nad tym, jakby tu system MERP usprawnić, bo że usprawnienia wymaga to jest raczej jasne. Chodzi oczywiście o rozgrywanie walk, bo to one nastręczają mnóstwo problemów. Zalew wszelakich modyfikatorów znacząco spowalnia rozgrywkę, a MG (tj mnie) wprawia w zamęt, w którym to stanie
wielokrotnie już zdażyło mi się zapomnieć o rzeczach ważniejszych, niż to, czy modyfikator za atak z zaskoczenia z prawej flanki to +15 czy +20, albo czy sztylet wzoru xyz o długości takiej a takiej ma -5 PA przeciw kolczudze czy może przeciw skórze utwardzanej (a może przeciw obu?). Obłożony stosem tabelek czasem całkiem tracę panowanie nad rozgrywką. Może nie zawsze to widać, ale tak jest.

Pewne kroki już podjąłem. Od pewnego czasu mianowicie, zaprzestałem liczenia punktów doświadczenia w czasie rozgrywki. Teraz robię to po sesji, a co za tym idzie całkowicie wyeliminowałem punkty doświadczenia za walkę (konkretnie za krytyki) i przenoszę punkt ciężkości na odgrywanie postaci zgodnie z osobowością, motywacjami, światopoglądem postaci, jakie widnieją na karcie postaci.

Krok ten, jak teraz go po pół roku oceniam, był krokiem zdecydowanie udanym. Dotychczas musiałem na bieżąco spisywać kto jakie krytyki zadał i jakim przeciwnikom, żeby potem na tej podstawie
obliczyć exp. To oczywiście spowalniało akcję.

Ale po ostatniej sesji stwierdziłem, że to może nie wystarczyć. Mam zatem pomysł cokolwiek radykalny i chciałbym poznać opinię wszystkich graczy, przed zdecydowaniem czy wcielić go w życie.
Chodzo o kasację większości modyfikatorów. Po prostu. Może nie wszystkich ale zdecydowanej większości. Np.:

1) modyfikatorów broni - każda broń byłaby +0, nieważne, miecz czy halabarda. Chodzi o te modyfikatory w stylu: topór (+5 Ko / Pł, -5 US, Sk, Bez zbroi), jedynie magiczna / super wykonana broń miałaby prosty modyfikator w stylu +5, +10 PA czy wyższe, co już i tak normalnie jest żadkością.

2) większości modyfikatorów typu: za atak z flanki, z zaskoczenia, z wyższej pozycji, z niższej pozycji, z siakiej pozycji, z nijakiej etc. etc. Generalnie zostałby modyfikator za atak od tyłu i tyle. Wykasowałoby się też te modyfikatory przy broni strzeleckiej, łącznie z modyfikatorami za częściowe ukrycie przeciwnika (w ostateczności taki modyfikator mógłbym zarządzić ja, tj MG, gdy na prawdę zajdzie taka potrzeba).

3)ujednolicenie na powrót modyfikatorów z tarczy, niektórzy starzy gracze mogą pamiętać że kiedyś tarcza zawsze dawała +25 do PO, jak wprowadziłem różne typy to ustawiłem im różne parametry, żeby owe typy tarcz czymś poza wyglądem się różniły.

To są moje propozycje. Byłbym wdzięczny gdyby każdy gracz jakoś je skomentował, czy popiera takie zmiany czy nie, czy może ma inne propozycje. Zawsze chętnie je poznam i być może zastosuję.
Niektórych kasacja wielu modyfikatorów może zaniepokoić, w końcu z nich korzystacie. Otóż korzystają z nich i gracze i przeciwnicy graczy, miecz ma dwa końce, jak to mówią.

Wysyłam to wszystko emilem, bo pomimo wakacji coś ciężko się spotkać w pełnym gronie wszystkich graczy, których ostatnio zrobiło się nawet więcej. Odpowiedź możecie przesłać też emilem lub przez gg, ja często niewidoczny jestem, ale na pewno odbiorę. A jakby ktoś zaproponował
jakieś szersze spotkanie przy browarku celem podyskutowania o tych rzeczach tak w szczególności jak i w ogólności to ja na takie chwalebne propozycje otwarty jestem zawsze ( dodatkowe expy też przewidziane;) )

Z pozdrowieniami

Mistrz Gry
Wodzu


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wodzu
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wszawa Dolina

 Post Wysłany: Pon 10:39, 03 Lip 2006    Temat postu:

Pozwolę sobie tu wkleić odpowiedź Sivego.

Cytat:
hey MG
fajnie, iż planujesz usprawnienia..hoc i tak Ci to liczenie szybko idzie Smile no bo i moze wkoncu sie wiecej kostek pzyda w koncu? podejdź troszke jak od strony warrhamca.. znaczy się:
1) modyfikatory broni.. jak pisałeś - każda broń +0<oprucz magicznyh /specjali- +10/+5> u mnie w warhamie był taki patent - każda broń miała ileś siły, zeby ją uzyc musiales dysponowac pzynajmniej 1wiecej sily. modyf. byly za atak z tylu/zaskoczeenia+10, z boku/szarży+5 do tego po ataku krytycznym jezeli byl czas, to rzucalismy jeszcze koścmi, w co konkretnie koleś dostał krytyka jezeli w odpowiednia czesc ciala to po prost zgon hocby mu zostalo zycie<hocby z prostego wzgledu - cios toporem w szyje dyskfalifikuje jednak z dalszego udziału w potyczce>.

2) mody za atak..j.w. proponuje nieelilminowac ataku z zaskoczenia - z prostego faktu, iż to niejest częste, a pzydatne o reszcie - niewiedzialem ze istnieją Razz. mody za broń strzelecką..no tutaj jest inaczej - mało osob z teamu ma i posługuje się tym..ale.. jak bede jehał na koniu i strzelał do jeźdźca na wargu - bez modów?nida rdy niestety aż tak tego zniwelować..w końcu, jak rzekłeś - miecz ma dwa końće :)pzydałyby sie te podstawowe..niemowie o tyh ze jestes ukryty/pzeciwnik ukryty/opancerzony..to mozna wyout'owac..ale za cel ruhomy, strzał z ciezkiej sytuacji<otoczonemu wilkami ktore co hwila skaczą do oczu ciezko jest wycelowac..>

3) oczywiście Smile ..hoć niedo końca:> po co mod z tarcz.. bo zwykłą sie nieobronisz tak jak puklerzem<hoć wątpie, iż ktoś by używał..> tutaj powinna zostasć uproszczona do - zręczność + rozmiar tarczy<duża/mała.
reasumując - czasami zamiast modyfikatora - wystarczyrzucać innymi kostkami, co wiązało by się ze zmianą systemu na 10tkowy. za utrudnienia mniejszą kostką, za ułatwienia większą/2x. normalnie<w warh.>rzuca sie do ataku k100 o trafienie+odpowiednia do sytuacji ilość k6 do siły ataku. niektoryh modow niemozna znieść niestety. aczkolwiek te najczęściej używane <atak pozycyjny mieczem/czymkolwiek> w/g mojej skromnej oceny powinna zostac z warh. zaadoptowana/
przekonwertowana. Smile neimoge znaleźc kart postaci:/jak znajde to CI podeśle Smile razem z zasadami tore mialem Smile ok to by bylo na tyle..koniec marudzenia..czekam na meska z datą meetingu:) a moze u kogo innego
jezeli jedynym problemem jest remont u Oli i Domina?

pozdrowionka Sivy


Z Dominem gadałem o tym w zeszły piątek, ale jakbyś mógł to napisz jeszcze raz jakie masz uwagi, żeby dyskusja jak najbardziej otwarta była.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sivy
Zniszczyl Bagienny



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Danzig frei Stadt

 Post Wysłany: Pon 10:54, 03 Lip 2006    Temat postu:

dopisz jeszcze czy domino zasugerował jakieś modyfikacje.. ustalimy jedną wspulną wersję.. hyba, że frekwencja bdzie niska, to na zjeździe sie to zrobi Razz
aha co do rpg'a to prosiłbym o meska <hoćby z netu> kiedy jest meeting, bo wyjeżdzam na czas bliżej nieokreślony, ale na sesje moge zjeżdzać <o ile wcześniej o nih bede wiedział - tak min. z 3/4dni> dzieki Smile

pozdrowionka Sivy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wodzu
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wszawa Dolina

 Post Wysłany: Pon 11:21, 03 Lip 2006    Temat postu:

Sivy napisał:
aha co do rpg'a to prosiłbym o meska <hoćby z netu> kiedy jest meeting, bo wyjeżdzam na czas bliżej nieokreślony, ale na sesje moge zjeżdzać <o ile wcześniej o nih bede wiedział - tak min. z 3/4dni> dzieki Smile


No, mam nadzieję że jak Domin to przeczyta to skrobnie parę swych uwag, które z grubsza już znam. Co do terminu sesji to dupa blada, generalnie tylko w weekendy, ale w najbliższe i tak nie da rady bo Domino i Ola mają remont a Macias egzaminy kończy. Zobaczymy jak to będzie wyglądać po 15 lipca.

Aha, i jeszcze dziś dostałem emila od Tajfuna w wiadomoej sprawie, który wklejam poniżej.

Cytat:
To jest sprawa przyzwyczajenia vs. sprawność gry. Ja nie zabiorę
głosu w sprawie co do zniesienia modyfikatorów, niech się wypowiedzą
Ci, których to najbardziej dotyczy. Ja jestem za zniesieniem
wszelkich barier, które powodują utrudnienia w przeprowadzaniu gry,
a jeśli w ogólności negatywnie wpływają na fabułę, to jest to
poważny argument by je znieść.

Pozdrawiam

Falamir


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grundhor
Moderator



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Gdynia

 Post Wysłany: Pon 22:02, 03 Lip 2006    Temat postu:

Rozmawialem z Ola i my widzimy to tak:
1) co do zniesienia modyfikatorow od broni (czyli, zeby wszystkie bronie nie magiczne i niespecjalne tzw masterworki.) mialy 0 do ataku - umozliwi graczom wczucie sie w postac i postac bedzie wladala taka bronia jaka lubi, a nie jaka daje wiekszy bonus. Zostana wyeliminowane tzw Choinki - co nosza 4 rodzaje mieczy, 2 topory luk, kusze, cep bojowy i kopie, bo kazda bron przeciwko innej zbroi ma jakies plusy;
2) modyfikator od tarczy powinien byc uzalezniony wylacznie od jej rozmiaru (tak jak mowi sivy) mala / duza i to wszystko. Puklerz mozna podciagnac pod mala tarcze, ale np bonus ten bedzie w danej rundzie tylko przeciwko jednemu wybranemu przeciwnikowi a nie tak jak mala tarcza przeciw wszystki z przodu;
3) co do modifikatorow to myslimy, ze niestety wiekszosc z nich musi pozostac, ale mozna je troszeczke uproscic dajac +20 jako bonus za atak z boku, z tylu, z ukrycia itd (jeden bonus staly dla wszystkich takich akcji) i niezaleznie czy to bron dystansowa czy reczna. Za tym, zeby modyfikatory te zostawic przemawia fakt, ze dana postac musi sie bardziej nameczyc (wykombinowac) jak uzyskac lepsza pozycje - a to juz jest wczowanie sie w postac Smile

Mysle, ze nie ma sensu (tak jak Sivy to proponuje) wprowadzic urozmaicenia w rzutach kostkami i nie ma co za bardzo srodziemia przyrownywac do Warhamca bo sa to dwa rozne systemy i cos co w Warhamcu jest fajne np. ze jednym strzalem w wybrana czesc ciala mozna zabic przeciwnika nie da sie w prosty sposob przeniesc do reali Srodziemia. Wodzu i tak ma problem z odczytywaniem wszystkich krytykow.
Myslalem, zeby zrezygnowac z odczytywania niektorych krytykow ale skad bysmy wiedzieli, ze ktos wlasnie nie zostal zabity jakims z pozoru trywialnym krytykiem.
Dobrym pomyslem jest to zeby kazdy sam sobie liczyl sume ataku i podawal Wodzowi zadane rany + krytyk i rzut na krytyka, do tego kazdy musialby miec tabelke trafien i wiedziec jakie ma + a jakie - do rzutu, czyli swoj PA, PO wroga i inne bonusy wynikajace z ustawienia, broni (magicznej lub specjalnej) itp.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wodzu
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wszawa Dolina

 Post Wysłany: Wto 13:13, 04 Lip 2006    Temat postu:

Odnosząc się do wypowiedzi Sivego i Domina:

pkt1) Modyfikatory broni - tu widzę, że panuje raczej zgoda co do ich eliminacji, co mnie bardzo cieszy. Swoją drogą jedną z takich "choinek" byłeś ty Domino, Razz Jak dziś pamiętam, że własnie ty i Macias byliście bezpośrednim powodem utajnienia przeze mnie modyfikatorów.

pkt2) Tarcza - faktycznie, chyba zrobię tak jak proponujecie, czyli wprowadzę dwa standardowe rozmiary tarcz i dwa dla nich modyfikatory PO.

pkt3) Modyfikatory walki - Tutaj uznaję część argumentów Domina i też uważam, że nie można wyrzucić wszystkich bonusów, pytanie które zostawić a które nie, postaram się dziś zrobić zestawienie tych modyfikatorów i przedstawić które chcę usunąć. Reszta generalnie przyjęłaby formę ujednoliconego modyfikatora, jeszcze się zastanowię dokładnie jakiego.

Propozycja Sivego - generalnie nie chcę tak głęboko ingerować w mechanikę systemu, on mnie nawet pasuje, tylko się trochę pokomplikował na skutek wieloletnich moich "usprawnień".
(Asumptem do wielkiej reformy i namnożenia modyfikatorów była zresztą sytuacja na pewnej sesji na działce Maciasa, gdy Domin chciał kogoś ogłuszyć tarczą a ja nie miałem w zasadach takiego manewru, usłyszalem wtedy, że w ADD to coś takiego jest możliwe. Wkurzyłem się i "naprodukowałem" wtedy masę rzeczy urealniających walkę i rozgrywkę, żeby mi ktoś więcej nie gadał, że w innym systemie to można sobie walczyć stojąc na rękach a u mnie nie).

Krytyki - wiem , że niektórzy gracze bardzo je sobie chwalą, zwłaszcza "stara gwardia", bo jest to coś, co odróżnia Śródziemie od innych systemów. Oczywiście można by iść bardzo radykalnie rezygnując po prostu z krytyków, krwawienia, ran i ogłuszeń (wystarczy ignorować litery krytyków w tabelce trafień i brać pod uwagę jedynie zadane obrażenia). "Stara gwardia" wie jednak lepiej, że to byłoby na niekorzyść graczy. Wielu stworków zwyczajnie nie da się uśmiercić zadawając same obrażenia. Mają one tyle punktów życia, że trzeba by w nie walić katapultą lub balistą. Krytyki nie raz i nie dwa ratowały drużynę, gdy np w pełni zdrowego trolla ktoś trafił strzałą w oko. No i radochy jest z tego co niemiara Very Happy

Domino podniósł tu jednak BARDZO dla mnie ważną kwestię. Otóż BARDZO by mi pomogło, gdyby podczas walki każdy gracz sam sobie obliczył dokładnie ile obrażeń zadał, jakiego krytyka i ile mu na krytyka wyszło, a bardzo często jest tak że mówi mi się jedynie wynik rzutu kostką i ja sam musze wszystko graczowi wyliczyć. Po to daję wam tabele trafień i zestawienie modyfikatorów, żebym nie musiał tego robić. Wtedy zostałoby mi tylko zaznaczenie obrażeń jakie odniósł stworek, efekty potencjalnego krytyka i wykonanie atakuów na graczy. To już i tak jest dużo, więc cokolwiek co zostanie ze mnie zdjęte to juz będzie na prawdę duża pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grundhor
Moderator



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Gdynia

 Post Wysłany: Wto 14:57, 04 Lip 2006    Temat postu:

Wiem, ze bylem choinka i dlatego uzylem tego okreslenia :p

Kolejnym takim usprawnienem byloby wykonanie rzutow na atak NPC-ow i naszych wrogow przed sesja i umieszczenie ich w tabelce wraz z bonusami za PA, a na seji bys jei kolejno odczytywal i w razie konieznosci modyfikowal dodajac za sprzyjajace warunki, a odejmuja nasza PO lub spadek ruchliwosci za odniesione rany. (ja tak u siebie robie gdy podczas walki gdy biora udzial jacys NPC).

A co do zniesienia krytykow to zdaje sobie sprawe z budowy systemu i wiem, ze bez nich ciezko byloby wygrac niektore walki, a nawet byloby to niemozliwe.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Sivy
Zniszczyl Bagienny



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Danzig frei Stadt

 Post Wysłany: Śro 10:45, 05 Lip 2006    Temat postu:

Smile krytyki sa potzebne.. no a co do modyfikatorow to po prostu niemoge sie jakoś pzestawić i skumac co jak i z czm..Razz ale na jakiejś sesji posiedze popatze i bede prawie jak mg Razz w sensie ze bede CI podawal od razu wyniki<bo narazie sam nieniezbyt wiem jak to wszystko policzyc Razz ale do czasu :>>
btw..co do hoinek..ja hodze z 3ma mieczami na plecah zeby mudz sie 2ma stylami walki posługiwać napzemian w walce Smile a to hyba niezabronione?? Razz

pozdrowionka urlopujący Sivy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wodzu
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wszawa Dolina

 Post Wysłany: Śro 12:39, 05 Lip 2006    Temat postu:

Sivy napisał:
:)btw..co do hoinek..ja hodze z 3ma mieczami na plecah zeby mudz sie 2ma stylami walki posługiwać napzemian w walce Smile a to hyba niezabronione?? Razz

pozdrowionka urlopujący Sivy


Spox Smile Choinką nazywamy takich graczy, którzy nosili różne bronie tylko po to by użyć ich przeciw konkretnym typom pancerzy (stąd pierwsze pytanie takiego gracza przed walką: "A co on ma na sobie?"). Jakie to bronie to takiemu graczowi generalnie zwisa, byle miały bonus odpowiednio duży. To też oczywiście nie jest zabronione, ale lamerskie strasznie. Jeśli zaś ktoś, tak jak Sivy, nosi różne typy oręża by użyć ich w różny sposób np. do konkretnego stylu walki, albo żeby robić wrażenie na przeciwnikach, to nie ma w tym nic złego.

grundhor napisał:

Kolejnym takim usprawnienem byloby wykonanie rzutow na atak NPC-ow i naszych wrogow przed sesja i umieszczenie ich w tabelce wraz z bonusami za PA, a na seji bys jei kolejno odczytywal i w razie konieznosci modyfikowal dodajac za sprzyjajace warunki, a odejmuja nasza PO lub spadek ruchliwosci za odniesione rany.


Ja sobię nie bardzo to wyobrażam, to znaczy że miałbym całą walkę symulować przed sesją ? Jak dla mnie to się nie da bo ja nie każdą walkę jestem w stanie tak dokładnie przewidzieć ... np. to co zrobicie na sesji może na nią bardzo wpłynąć, choćby na to kogo będą atakowac wrogowie, no i jest cała masa rzeczy pobocznych, które mogą wpłynąć na przebieg walki.
Więc jeśli możez Domino to rozwiń trochę swój pomysł, bo może źle go zrozumiałem.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grundhor
Moderator



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Gdynia

 Post Wysłany: Czw 8:13, 06 Lip 2006    Temat postu:

Choddzilo o to, ze przed sesja rzucisz sobie 20 - 30 razy kostka dla kazdego NPCa spiszesz te wyniki na kartke z dodana ich podstawowa PA, a podczas gry bedziesz kolejno odczytywal wyniki z kartki i dodawal modyfikatory, ktore podczas rozgrywki moga sie zmieniac np. PO postaci, flankowanie itp. Po prostu chce wyeliminowac rzuty kostek dla NPCow podczas rozgrywki.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wodzu
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wszawa Dolina

 Post Wysłany: Czw 12:58, 06 Lip 2006    Temat postu:

grundhor napisał:
Choddzilo o to, ze przed sesja rzucisz sobie 20 - 30 razy kostka dla kazdego NPCa spiszesz te wyniki na kartke z dodana ich podstawowa PA, a podczas gry bedziesz kolejno odczytywal wyniki z kartki i dodawal modyfikatory, ktore podczas rozgrywki moga sie zmieniac np. PO postaci, flankowanie itp. Po prostu chce wyeliminowac rzuty kostek dla NPCow podczas rozgrywki.


Teraz rozumiem, choć w moim przypadku to akurat ma ograniczone zastosowanie bo ja nie rozgrywam walk NPCami (nie chodzi o wrogów oczywsićie) . Zazwyczaj (o ile nie koliduje to z rozgrywką) rozstrzygam starcia między NPCami arbitralnie. Ale jeśli już jest to konieczne to mogę o tym pomyśleć.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grundhor
Moderator



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Gdynia

 Post Wysłany: Czw 22:31, 06 Lip 2006    Temat postu:

Generalnie, chodzilo mi o zastosowanie tego rowniez dla naszych przeciwnikow. Podczas gry odczytywalbys z kartki wczesniej uzyskane wyniki (juz, bez rzutow) dodawal modyfikatory i juz.

Przykla

Goblin PA 30
rzuty kostka 70, 50, 90, 80 itd

na kartce wpisujesz: 100, 80, 120, 110

Goblin ten walczy z elfem(PC) PO 20

1rd Goblin (G) ma ostateczny wynik 80 (patrz tabelka trafien)
2rd G 60
3rd G 100
4rd G 90

w 3 rundzie do 1 goblina dolancza goblin nr 2
jego rzuty 80, 90

gobliny flankuja elfa (premia +20)

1rd Goblin (G) ma ostateczny wynik 80 (patrz tabelka trafien)
2rd G 60
3rd G_1 120, G_2 110
4rd G_1 110 , G_2 120

I nie musisz wykonywac rzutow na trafianie goblinow i sumowac wszystkich bonusow, tylko dodajesz mod od flankowania i odejmujesz PO elfa. Mysle, ze szybciej niz normalnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grundhor dnia Pią 8:23, 07 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wodzu
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wszawa Dolina

 Post Wysłany: Czw 23:11, 06 Lip 2006    Temat postu:

Hmmmm... to by się mogło udać, aczkolwiek wymaga to nieco więcej pracy przed sesją. Ciekawy pomysł, pomyślę nad nim

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
grundhor
Moderator



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 259
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Gdynia

 Post Wysłany: Pią 8:24, 07 Lip 2006    Temat postu:

Jak chcesz to w wolnej chwili zrobie Ci arkusz w Excelu, ktory bedzie generowal rzuty i podawal Ci gotowe wyniki, ktore bedziesz mogl sobie drukowac Very Happy.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wodzu
Administrator



Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 474
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Wszawa Dolina

 Post Wysłany: Pią 8:28, 07 Lip 2006    Temat postu:

grundhor napisał:
Jak chcesz to w wolnej chwili zrobie Ci arkusz w Excelu, ktory bedzie generowal rzuty i podawal Ci gotowe wyniki, ktore bedziesz mogl sobie drukowac Very Happy.


Byłbym ci bardzo dźwięczny Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Midlandy Strona Główna » RPG » Zmiany, zmiany, zmiany ...
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group